Hond en katEen hond in de Drentse plaats Eelde is maandag overleden nadat hij een vergiftigd bot had gegeten. 

Tijdens het uilaten vond de hond het bot langs een fietspad. Thuis werd het beestje direct ziek. Een dierenarts vermoedt dat het bot vergiftigd was met strychnine, dat onder meer als pesticide wordt gebruikt.

Het bot werd in eerste instantie in de sloot gegooid, maar is later weer opgehaald voor onderzoek. De politie waarschuwt eigenaars van honden en katten voorzichtig en oplettend te zijn bij het uitlaten van hun dieren in de omgeving waar het bot is gevonden.

Bron: Nu.nl

Een hond in het Drentse Eelde is maandag overleden nadat hij een mogelijk met strychnine vergiftigd bot had gegeten. Dat meldde de politie dinsdag.


Strijd mee tegen dierenleed!

Zonder jouw hulp kunnen House of Animals en Animals Today niet verder groeien en dieren een stem geven. Waardeer je wat wij doen, steun ons dan met een (eenmalige) donatie.