Het Europees Hof van Justitie heeft geoordeeld dat het Vlaamse verbod op onverdoofde slacht niet in strijd is met het Europees recht. Ook is het niet strijdig met de vrijheid van religie, aangezien de grondrechten van gelovigen niet worden geschonden. Roep de leden van het Nederlandse parlement daarom op om zich ook voor een verbod op ritueel, onverdoofd slachten uit te spreken. Maak duidelijk dat slachten zonder verdoving echt niet meer kan en teken de petitie!
Ga direct naar de petitie – tot nu toe 38632 handtekeningen.
Convenant
In 2012 werd een convenant getekend door de overheid en vertegenwoordigers van de Joodse en islamitische gemeenschap, met afspraken om het welzijn van dieren die onverdoofd geslacht worden zogenaamd te verbeteren. Tot begin 2018 was er helemaal niets gebeurd met dit convenant. Omdat opnieuw een wetsvoorstel ingediend ging worden door de Partij voor de Dieren om het onverdoofd slachten te verbieden, heeft men besloten het convenant uit te gaan voeren en wilde men tijd krijgen om de uitvoering ervan te kunnen evalueren.
Het convenant bracht echter geen enkele wezenlijke welzijnsverbetering met zich mee voor de dieren, wat toch echt het doel zou zijn.
Stress en angst
Voor de slacht worden met name schapen, runderen en geiten ondersteboven aan haken opgehangen of op hun rug gefixeerd. Volwassen runderen en kalfjes worden in een kantelbox gezet en 180 graden gedraaid tot ze ondersteboven hangen met hun kop uit de box. Dit geeft veel stress en angst.
De dieren worden vervolgens, nog steeds bij hun volle bewustzijn, de keel opengesneden met een mes. Dit geeft gruwelijke pijn en ademnood, omdat de luchtpijp, spieren en de zenuwen ook worden doorgesneden. Het bloed, maar ook pensinhoud, komt vaak in de luchtpijp terecht en verstikt het dier.
40 seconden?
De 40 seconden-regel maakt bovenstaand lijden echt niet meer acceptabel. Allereerst duren 40 seconden ernstig lijden voor het dier een eeuwigheid. Daarnaast neemt het aantal dieren dat op deze vreselijke wijze de hals wordt doorgesneden alleen maar toe.
Het is onomstotelijk wetenschappelijk aangetoond dat de meeste – en mogelijk zelfs alle runderen – tussen 60 seconden en 4 minuten bij bewustzijn blijven en een doodsstrijd doormaken. Dit vaststaand feit alleen al houdt in dat het convenant nooit kan werken, omdat er gewoon geen of nauwelijks runderen zijn die binnen 40 seconden hun bewustzijn verliezen. Daarbij blijkt uit onderzoek dat Joodse slachters gemiddeld 3,2 halen met hun mes moeten maken en islamitische slachters 5.
.
1.000.000
Jaarlijks worden meer dan een miljoen koeien, kalfjes, schapen, lammetjes, geiten en kippen op een verschrikkelijke manier onverdoofd geslacht. Meer dan 230 wetenschappelijke onderzoeken en publicaties tonen aan dat onverdoofd slachten leidt tot ernstig dierenleed.
Advies
Ook het Bureau Risicobeoordeling en Onderzoeksprogrammering (BuRO) van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) pleit in een eerder gepubliceerd advies aan de staatssecretaris van Economische Zaken voor een verbod op onverdoofd ritueel slachten. In Zweden, Zwitserland, Noorwegen, IJsland, Malta, Nieuw-Zeeland. Denemarken en Vlaanderen geldt al een verbod op de onverdoofde slacht.
Stop onverdoofd slachten!
Teken de petitie hieronder:
Tot nu toe 38632 handtekeningen.
Let op: Het kan even duren eer je ondertekening zichtbaar is in de stand. Na het ondertekenen ontvang je een mailtje om je handtekening te bevestigen. Zonder bevestiging telt je stem niet mee.
[Op AnimalsToday.nl en met betrekking tot acties is het volgende privacybeleid van toepassing]
–
- Lees het blog van Karen Soeters over onverdoofd slachten
- Bekijk de video bij dit artikel, waarin de ontwikkeling rond het ritueel slachten in Nederland wordt uitgelegd en wordt ingegaan op de stress en angst die de dieren moeten doorstaan (schokkende beelden)–
.©AnimalsToday.nl
Strijd mee tegen dierenleed!
Related posts
166 Comments
Comments are closed.
Blog Karen Soeters
Strijd mee tegen dierenleed!
Door (maandelijkse) donateur te worden, bied je een constante stroom van hulp die essentieel is voor redding en verzorging van oorlogsdieren in Oekraïne. Elke bijdrage, groot of klein, eenmalig of periodiek, maakt een verschil. Help je ook mee?
Gandhi zei: “De beschaving van een samenleving valt af te meten aan de wijze waarop ze omgaat met dieren”. Hoe beschaafd is Nederland? Het is toch waanzinnig om dieren een rotleven te gunnen en vervolgens dood te martelen voor een volstrekt overbodig, zelfs schadelijk product. Het is veel gezonder om geen vlees te eten (tip: lees ‘The China Study’ van T. Colin Campbell, een heel interessant wetenschappelijk werk over de consumptie van vlees en zuivel). Daarnaast is veeteelt de grootste oorzaak van de milieuvervuiling en is het een inefficiënte manier om mensen te voeden. Nogmaals: hoe beschaafd is Nederland? Tellen alleen die rotcenten maar?
waarom is het wel oke als er 100 dieren worden gedood, maar als er één mens wordt gedood dan is heel nederland ermee bezig!!!! hallo! denk eens na! alle mensen zijn veel te egoïstisch!
http://www.hln.be/hln/nl/2661/Dieren/article/detail/3257721/2017/09/12/OPINIE-En-daarom-eet-ik-geen-vlees-meer.dhtml
Naar aanleiding van uw artikel wil ik u verzoeken de hele waarheid over slachthuizen in het algemeen te publiceren, namelijk dat in IEDER slachthuis een behoorlijk percentage van de dieren LEVEND en ONVERDOOFD geslacht wordt.
Het zogenaamde ´verdoven´ met schietmasker mislukt namelijk in een bepaald aantal gevallen tijdens de ´reguliere´ dagelijkse praktijk [vaak door onverwachte beweging van het dier waardoor de pen door het oog gaat in plaats van door de hersenen] en vervolgens worden de dieren dan levend geslacht.
Ik heb deze informatie uit betrouwbare bron.
Het geheel verbieden van slachten is de enigste manier om de gruwel praktijken te stoppen.
Niemand heeft vlees [-consumptie] nodig.
Ook koeien, varkens, paarden en schapen hebben recht om te leven.
Dit soort praktijken zijn nimmer te rijmen met welke religie dan ook. Ritueel slachten getuigt van sadisme of op z’n minst van een volledig gebrek aan empathie. En juist empathisch vermogen is essentieel als je voor een gelovige door wilt gaan. Ik begrijp niet dat Moslims en Joden zo moeilijk doen over een verbod op ritueel slachten. Het zou hen juist sieren als ze bereid zijn respectvoller met dieren om te gaan en daarmee ook met de schepping. Dat is vele malen belangrijker dan het blindelings volgen van religieuze voorschriften.
‘Vriendelijk slachten’ bestaat natuurlijk per definitie niet eens. Ik vraag me echt serieus af of het eten van vlees voor de mens überhaupt wel nodig is! Volgens mij is het gewoon aangeleerd en niks anders!! Een uit de hand gelopen, overbodige luxe! Mijn wens zou eigenlijk zijn dat mensen helemaal zouden stoppen met vlees eten. Maar het verbieden van onverdoofd (ritueel) slachten (plus het feit dat er in Nederlandse slachthuizen camera’s zullen worden geplaatst), is een goed begin!
Slachten moet stoppen, maar dit is een eerste stap. Het heeft als het goed is niets te maken met antisemitisme of islamofobie.
Daarnaast ook zeer zware straffen opleggen bij illegale slachtingen. Kans is nl groot dat bij een verbod geen enkel schaap in het land van een boer of kinderboerderij veilig is.
Alles wat ik nu zou willen zeggen is waarschijnlijk strafbaar volgens de Nederlandse wet, maar de gecensureerde versie komt neer op 😠😠😠😠😠
Barbaars.
En dit mag allemaal van onze fijne regering, stelletje land verkwanselaars zij het ! Ik weet niet wat ze bezielt, maar ik denk dat de grootouders van die boeven in Den Haag zich zouden omdraaien in hun graf als ze zouden weten, waar hun ( achter ) kleinkinderen mee bezig zijn !
Ik hoop dat het gewoon een keer stopt dit onverdooft slachten dit hoord niet bij Nederland vind het gewoon weg schandalig dat de regering hier niks aan doet
Wie zich hier niet aanpast gewoon Nederlands paspoort afpakken en uitzetten tis van de gekke als je je mond open trekt ineens een racist bent. Ik hou teveel van dieren en van me land om het kapot te laten maken
Stop met deze dierenmishandeling. Onbegrijpelijk, dat de tweede kamer dit niet verbied onder het mom van “godsdienstvrijheid” ? En wat is de meerwaarde van al die mensen van allerlei groepjes te vermelden. En met aktivisten heb ik al helemaal niets.
http://www.petitie24.nl/petitie/1136/maatregelen-om-een-einde-te-maken-aan-stalbranden
4.142 (Nederland)
https://www.change.org/p/aan-de-leden-van-de-tweede-kamer-dierenrechten-zijn-levensrechten/fbog/543722465?recruiter=543722465&utm_source=share_petition&utm_medium=facebook&utm_campaign=share_petition&utm_term=share_for_starters_page
2.531 (Nederland)
https://www.varkensinnood.nl/stop-financiering-dierenleed
4.155 (Nederland)
https://www.varkensinnood.nl/beroepsverbod-straathof
50.424 (Nederland)
http://www.thepetitionsite.com/nl-nl/403/312/445/tell-the-netherlands-government-to-ban-mega-stalls/?taf_id=40230867&cid=fb_na
1.463 (Nederland)
https://help.four-paws.org/nl-NL/stop-het-vergassen-van-miljoenen-kippen?refsid=2287083
28.383 (Nederland)
https://www.foodwatch.org/nl/onze-campagnes/onderwerpen/nvwa/e-mailactie/
12.397 (Nederland)
https://dankvoorstank.petities.nl/
923 (Nederland)(gesloten)
https://secure.avaaz.org/nl/stop_de_stalbranden/?pv=81&rc=fb
5.778 (Nederland)
https://secure.avaaz.org/campaign/nl/stop_pig_farm_torture_fbvid/?atxUGhb
750.545 (Internationaal)
5-9-2017; Internationaal; 860.741
5-9-2017; Nederland; 110.196
Overzicht van alle lopende petities tegen megastallen en dierenleed met de huidige stand van het aantal handtekeningen. Blijven tekenen delen en/of verspreiden want iedere petitie dient een eigen doel maar allemaal zijn ze voor dierenwelzijn én volksgezondheid!
Den Haag zal weten dat we dit beleid niet langer accepteren! Alleen drastische wijziging van de dierenwelzijnswetten, (mega)stallenbeleid én de bescherming van onze volksgezondheid door N.V.W.A. onder het ministerie van V.W.S. zal aan onze groeiende burgerstrijd een eind maken!
De corrupte gewetenloze intensieve veehouderij staat op de rand van de afgrond, laten we samen het laatste duwtje geven…….!
Vreselijk is dit gewoon. Voor de dieren echt een lijdends weg. Erger nog ga deze mensen er nog door haten ook.Andere kant dat een geitenboer dit hun vee willen aan doen doe me een lol,en verkoop ze niet meer aan dit volk.Want je bent net zo erg als hun. Zou me zelf niet meer recht in de ogen durven aan kijken.Als de wet het niet verbied, kunnen de geitenboeren toch nee zeggen tegen onverdooft slachten. En hop dat de moslims eens na denken om geen vlees meer te gaan eten ,maar Vega worden.Scheeld ook een hele hoop aan milieu verontreiniging .Wij slachten drachtige koeien af gezond en wel omdat ze co[2 uit stoten bevorderen.Andere lant mogen we wel kudden’s met geiten aan voeren voor moslim’s klopt geen reet van.Trek geen verschil.
Er zou een verbod moeten komen op de verkoop van voedsel waaraan dierenleed voorafgegaan is
Pure dieren mishandeling stelletje idioten
Achterlijke zieke gestoorde beesten zijn het ik hoop echt dat hier een verbod op komt en SNEL.
Als je zo met beesten omgaat dan ga je zo ook met mensen om😡😡😡
Slachtofferfeest.
Onverdoofd slachten kan echt niet meer.
Wat de religie etc. ook is.
Alle slachten is wreed, maar zeker her overdoofd, halal en kosher slachten, beesten staan doodsangsten uit en met veel pijn, respect voor alles wat leeft, onze lieve heer heeft dit zeker niet bedacht en zo bedoeld, de mens is soms het wreedste die op aarde, het dier doe je het meeste plezier om geen vlees meer te eten, er zijn genoeg heerlijk smakende vleesvervangers
STOPPEN NET DIT BABAARSE SLACHTEN. ARME DIEREN.
Stop met dat middeleeuws gedoe in Nederland.
Schandalig dat moet zeker verboden worden , dit mishandeling en een grote moord partij.
ik vind het een grof schandaal ;
er word z.g.n. dierenpolitie in het leven geroepen die al bijna nooit iets nutigs kunnen doen,
bij boeren de dieren controle s [ mits die al gedaan worden ] worden vooraf aangekondicht,
stommer kan het niet; en onze overheid zit overal met hun neus in en tussen;
doe eens iets wat zin heeft ; verbied dat smerige sadistische slachten ; alles moet in deze tijd veranderen
omdat het een ander moderner tijdperk is , waar blijven de dieren ???????????
wie voor de dieren niet deugd – deugd ook voor de medemens niet….. STOP DIT ONODIGE BLOEDBAD MET PIJN, HET KAN IN DEZE TIJD VEEL HUMANER, DE DIEREN KENNEN OOK ANGST VERDRIET EN PIJN. BAHHHHHHHHH
Helemaal mee eens!!! Dit had eigenlijk in 2011 verboden kunnen worden, het was hen bijna gelukt…. Maar ja, toen waren het enkele politieke partijen, plus de Eerste Kamer die er een stokje voor staken..!.. Onverdoofd ritueel slachten is écht niet meer van deze tijd! Ik ben ervan overtuigd dat het alleen maar voor de tijd bedoeld was, waarin het nog niet echt anders kon (de boeken als de Koran en de Talmoed zijn natuurlijk al eeuwen oud). Dus nou moet en zal het verboden worden!!! En ook het onbedwelmd slachten van vissen natuurlijk!!!
😢😭😢😭😢😭😢😭😢😭😢😭😢😭😢😭😢 ik heb getekend wat erg 😡
Dit is waanzin het zijn levende wezen geen ding dit maakt me zeer Boos walgelijk dat ze in den haag daar maar wat meer aan gaan doen net als in amerika duure boete nooit meer met dieren iets mogen doen ook niet met huisdieren die worden ook vaak mishandelt DEN HAAG DOE WAT
Dit is echt te gek voor woorden, regering die hier iets tegen. Ze horen zich aan onze Nederlandse maatstaven te houden, en zo wordt er in Nederland niet geslacht.
Stop met levende dieren
Zonder verdoving af te slachten
Hier zijn gewoon geen woorden voor.
😈😈😈💀💀☠️☠️
Ik zou voorstellen om degene die onverdoofd slachten goedkeuren of voorstander van zijn, om het volgende bezoek aan het ziekenhuis bij een ingreep eveneens onverdoofd de operatie te ondergaan,,, of gewoon bij te tandarts onverdoofd de ingreep te ondergaan,,, dan zullen ze mogelijks beseffen hoe het aanvoelt,,,, verbod onverdoofd slachten zowel in slachthuizen of geloof moet onmiddellijk ingaan,,, simpel,,, en de slachters moeten opgeleid worden om te gaan met dieren die geslachten moeten worden,,, slachten is geen bandwerk , maar een gift van de natuur om voeding te krijgen. Degene die dat niet begrijpt heeft geen ziel nog emoties
Je hebt helemaal gelijk. Iedereen die dit zo wil, onverdoofd operaties laten gaan. Dat scheelt ook al weer in de kosten van de anesthesist en de anesthesie.
Ik bedoel natuurlijk, onverdoofd operaties late ondergaan.
echt niet normaal hoe ziek kan een mens zijn😠😠😠
dit moet echt stoppen
dieren hebben ook een hart en zeker ook gevoel van pijn net als een mens
hoop zo dat het stopt met dierenleed ik walg er van zooo zielig kan wel janken om deze dingen
stop stop stop het nu
WALGELIJK!!!! Ik begrijp ook niet dat hier nog geen verbod op is. Er moet toch wel een flink steekje
aan je los zijn om zoiets te kunnen uitvoeren.
De Goden wachten en wachten…. op het moment dat de mens tot inzicht komt en verantwoording neemt voor zijn daden. Als dit uit naam van een God/Allah zou zijn is het niet meer dan een test om
je eigen verantwoording te nemen en NEE te zeggen tegen onzinnige daden. Niks uit naam van god.
Dit is handelen vanuit de mens en egoïsme. Ga naar de wei en schenk een willekeurig dier liefde en aandacht koop het beste eten voor dit dier wat er te vinden is al kost het je laatste cent die maand
dat is offeren. Je ontfermen over iets en jezelf weg willen cijferen voor het goede.
Dat is goddelijk.
helemaal mee eens!!
Stop deze gruwelijkheden. Laat toch asjeblieft iedereen al het leven respecteren. Alles wat leeft draagt de Goddelijke vonk in zich.
Ik vind het verschrikkelijk dat beesten moeten lijden voor mensen en dat is niet meer van deze tijd dat beesten levend hun kop word afgesneden. Dit moet echt stoppen mensen doen maar alles met dieren zij hebben net zo veel recht als wij. En ik vind als je een goed mens bent dan wil je dit niet.
deze walgelijke praktijken moeten stoppen stoppen , dit kan dieren niet aangedaan worden, vreselijke barbaren , vuil tyfusvolk
https://www.geenstijl.nl/5109372/varkensvideo_slachthuis_blijkt/. Kijk hier maar naar voordat jullie oordelen
Verschrikkelijk dit moet echt stoppen dieren hebben ook gevoel,ik heb het filmpje maar niet bekeken walg hier van.!
En selfs tege verdoofd slachte ben ik,wand ik ben vegetarisch geweest en ben al een tijdje veganist.
En vind dat diere het selfde recht hebbe as de mens!
Mensen, teken ook deze petitie – dank!
GAIA wil dierenrechten in de grondwet
http://www.hln.be/hln/nl/2661/Dieren/article/detail/2894452/2016/10/03/GAIA-wil-dierenrechten-in-de-grondwet.dhtml
online petitie via de website http://www.dierenindegrondwet.be
Iedereen maakt zich boos over onthoofdingen van mensen maar dit is net hetzelfde en zeker niet minder erg!
Laat ze wat minder geld aan de gelukzoekers geven en dat geld besteden aan de dieren in nood!!
Eet geen dieren, om ze te eten moeten ze gedood worden!
Natúúrlijk heb ik getekend, maar….. zal het helpen.
Vanzelfsprekend eet ik geen dieren !
En dat zegt de CIRKEL DER NATUUR ?? De cirkel der natuur is INCLUSIEF vlees eten,dieren zetten voor ons mens onverteerbaar voedsel om in wel verteerbaar voedsel, en de mest is onontbeerlijk voor de bemesting van gewassen, of denk je dat gewassen van de lucht leven?
Of pleit je voor volledig gebruik van kunstmest? want dat is onontkoombaar bij een vee vrije samenleving.
Geachte hj. AL 10-TALLEN JAREN BEHEER IK EEN GROTE BIOLOGISCHE GROENTETUIN. Er komt geen mest op EN geen kunstmest. En toch heb ik jaar na jaar overvloed, al zit er verschil in wegens het weer. Ik gebruik simpel plantaardig ”afval”, zoals takjes, bladeren, enz., wat vanzelf vette compost wordt. Bovendien weet ik inmiddels dat er groenten zijn die geen bemesting nodig hebben, b. v. diverse peulgewassen.
hj, je kraamt steeds meer onzin uit en weet duidelijk totaal niet waar je over praat. Vlees verteert niet, het verrot. Daarom stinkt de ontlasting van mensen die vlees eten zo enorm. Plantaardig voedsel verteert uitstekend hoor. Vele miljoenen mensen over de hele wereld leven er supergezond op.
Kunstmest is ook totaal overbodig en alleen maar enorm schadelijke chemische troep die vreselijk veel blijvende schade aanricht in de natuur, ook het grondwater. Het wordt alleen maar misbruikt om grond steeds verder uit te kunnen te putten en dan weer met kunstmest bruikbaar te maken om er te kunnen blijven verbouwen, want anders kan dat namelijk niet. Bekijk de zaken eens in een totaalverband, niet vanuit een eenzijdige, voornamelijk op kortzichtigheid en hebzucht gebaseerde destructiviteit.
Onzinnige theorieën verdienen het eigenlijk niet om op te reageren. Geen mens hoeft vlees eten kan gerust het dier als tussenstation overslaan en zich gewoon rechtstreeks met plantaardige voeding van alles voorzien wat hij nodig heeft.
Ik kan er niet naar kijken, word er ziek van.. die mensen zijn echt zo gek.. ik mag niet discrimineren, wil geen racist zijn, maar dit soort walgelijke praktijken maken dat zo moeilijk…..
Wij mensen zijn de STEM voor de dieren ,laat ze niet in de steek !!!
NATUURLIJK heb ik getekend ,
Dieren hebben net zo veel recht om te leven als de Mens.
Helaas heeft de Mens zich het Recht toegeeigend dieren te misbruiken voor hun eigen ‘ belang'(geloof e.d.)(Geld is macht !!!!!!
Wat een trieste Samenleving !!!
Ik blijf vlees eten maar vind het onacceptabel dat dieren extra leed te verduren krijgen omdat het in een soort fabeltjeskrant beschreven staat hoe het moet gebeuren.
Sorry het filmpje heb ik niet gekeken wordt er zo verdrietig van alleen al het stilstaand beeld zeg genoeg .
Ik hoop echt dat dit snel stopt voor die arme dieren .vlees eten is echt niet nodig . Waarom wordt dit toch toegestaan “DIERENMISHANDELING MOET STOPPEN!!
De meest efficiënte manier om intens dierenleed te voorkomen is door gewoon helemaal geen vlees meer te eten. De gebruikelijke manier van slachten is minder gruwelijk dan de barbaarse onverdoofde rituele slacht, maar het blijft natuurlijk een verschrikkelijke gebeurtenis, ook al door het transport, vaak zelfs over meer dan 1000 km., het met veel grof geweld in en uit vrachtwagens jagen, en het erbarmelijke leven dat de dieren vanaf hun geboorte gedwongen hebben moeten leiden (lijden zou in dit verband een beter woord zijn). Door geen vlees meer te eten daalt de vraag ernaar en zullen minder dieren misbruikt worden om vlees te moeten produceren. Dat is de beste en snelste weg om veel vreselijk dierenleed te voorkomen.
Jeroen, alweer zwaar overdrijven, nee, niet vaak meer dan 1000 km, soms meer dan 1000 km.
en nee, niet met grof geweld. en nee, ze hebben niet geleden, een dier dat lijd groeit niet, en de boer moet het hebben van de groei…….
Wat bestaan er veel misvattingen over bv. veevervoer. Ga maar eens kijken als ze aankomen bij de slachterij. Op lange afstand vervoer naar het verre buitenland is het zo walgelijk hoe resptloos met de dieren wordt omgesprongen
Jeroen heeft gewoon gelijk. Iedereen die vlees eet is medeverantwoordelijk voor het leed dat dieren wordt aangedaan. Een die dat lijdt groeit niet? Wel eens van vleeskuikens gehoord, vleeskonijnen? Nee hoor, die dieren voelen zich fantastisch en daarom ‘groeit’ een vleeskuiken in zes of zeven weken tot ie door zijn poten zakt. Een vleeskonijn heeft maar 11 weken om zijn ‘leven’ te voltooien in de slachterijen die allemaal in het buitenland. Als groeien het criterium zou zijn voor gelukkig voelen zouden we honderden miljoenen gelukkig dieren hebben. Maar die hebben we niet.
Dit was ca. 30 jaar geleden een van de reden voor mij om vegetariër te worden!
ik heb het filmpje wel gekeken en ik vind het vreselijk,dit moet gewoon stoppen zooo zielig echt we kunnen met ze allen ervoor zorgen dat dit stopt ,dus allemaal je handtekening zetten !!!!!!!! Doe het voor de arme stakkers die niet weten wat er gaat gebeuren ,op n gruwelijke manier vermoord worden!!! Dit moet stoppen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Walgelijk! Wat een sadisten die dit die arme dieren aan kunnen doen!!
Arme dieren die zo sensitief zijn, in handen van het soort dat zich ‘beschaafd’ durft te noemen?
Mijn hart huilt als ik het leed bekijk waar deze dieren doorheen moeten , vaak worden ze ook nog geschopt en geslagen.
Als je om dieren geeft…eet ze dan niet.
Als de zogenaamde almachtige god dieren(inclusief de mens) nu had geschapen die konden leven op zuurstof en zonne energie, dan waren wij nu ook niet bezig de aarde te verwoesten met onze drang naar voedsel en water.
Was toch vrij simpel te realiseren voor een godheid, of zijn wij alleen een spel.
Diervriendelijk geslacht, sorry, maar dat bestaat niet, er is geen dier die zich vrijwillig aanbied en dan nog de onzin, ze hebben een goed leven gehad, dus als een mens 20 jaar goed geleeft heeft is het ook niet erg om gedood te worden, want je hebt toch 20 jaar goed geleeft.
Waarom een god vereren, die een echte prutser is in de creatie van deze aarde en zo sadisties.
Als je toch alles kan creeren, waarom dan dieren elkaar laten vermoorden, je kunt toch ook alle creaties zo maken dat ze maar een paar nakomelingen krijgen en dan steriel worden, dat was pas een goede oplossing voor de mens.
Hoe sadisties moet je zijn om een samenleving te creeren op basis van moord en vermoord worden en dan is de mens ook nog zo dom om zo iemand helemaal te verafgoden en te praten over god is liefde, nou ik zie er niets van. De mens geschapen naar evenbeeld van god, nou dat is niet best.
Doet God dat? Nee, de mensen maken er zo’n zooitje van op deze prachtige aarde. De mens doet dat toch echt zelf.
nee, want hopelijk bestaat er niet zo,n god
haha, dat is grappig zeg! Jij geeft God de schuld van alle ellende in de wereld. En je gelooft niet eens dat er een God bestaat! Hoe ironisch!
Lekker slim hè….!
Afschuwelijk maar in onze slachterijen en tijdens het vervoer gaat het er ook afschuwelijk aan toe. Ik koop mijn vlees bij kleine zelfstandigen die hun dieren zelf stressvrij naar een ambachtelijke slagerij brengen. Er zijn ook slachterijen in nederland waar op een diervriendelijke manier geslacht wordt. De dieren staan daar eerst nog een paar dagen op stal voordat ze geslacht worden. Bv bij Vleesch & co kun je dit vlees kopen. De dieren zelf komen uit de natuurgebieden van nederland en hebben een heerlijk leven gehad. (nee ik heb geen aandelen)
Het is duurder en daarom eet ik nog maar 2 keer in de week vlees. Want ik wil absoluut niet meewerken aan dierenleed in welke vorm dan ook.
Zucht.. Als het zo zielig is kap dan met vlees eten. Het blijft barbaars om random dieren te doden voor eten terwijl er genoeg alternatieven zijn.
Ja, daar heb je eigenlijk wel gelijk in. Er is geen humane manier om een ongewillig slachtoffer dood te maken, vooral niet omdat we vlees niet eens nodig hebben. :( Het is zinloos geweld, net als hondengevechten en stierengevechten.
Welke God promoot het lijden van zijn eigen schepselen?!
Think and rethink your actions and your God….
Hoe kom je erbij dat God zoiets zou “promoten”? Dit is niet van God, maar van allah, een aloude afgod, waar mensen door misleid worden en dieren op een gruwelijke wijze worden afgeslacht en “geofferd”. GOD verlangt van ons, mensen, dat wij verstandig met zijn dieren omgaan, en zeker niet een bio-industrie onderhouden of afgodische slachtrituelen met ze uithalen.
Ook dienaren van ‘onze God’, zie de Bijbel, hebben zich aan dieren vergrepen. En ze aan Hem geofferd.
Het zit simpelweg in de oude religies van het Midden-Oosten.
Wij in het Westen hebben het geluk gehad de Verlichting doorgemaakt te hebben. Zeer tegen de zin van de Christenheid overigens…
We leven anno 2016. Heb respekt voor al wat leeft. Dat is toch de grondslag voor iedere religie?
Doneer geld als offer.
Waardeloos dat de dieren moeten lijden onder de zgn heilige regels van religie!
Bij mensen die zoiets doen dan ook maar geen verdoving als ze geopereerd moeten worden? Moet je ze dan eens horen!
👍👍👍👍👍
Vreselijk!!!!
Dit moet stoppen. 😈😈
En nu graag een filmpje van VERDOOFD slachten.
Laat eens even zien hoe diervriendelijk en humaan DAT is.
Precies! Zij doen het in het openbaar, maar bij ons zit er alleen een dikke muur van comfort tussen de klant en de slacht. Dat is het enige verschil!
wat een dieren beulen vreselijk en het doet ze geen moer die mensen hebben geen emotie geen gevoel voor al wat leeft walgelijk
DIT MOET STOPPEN!!! DIT WILLEN MENSEN ZELF TOCH OOK NIET???????!!!!!!!!
m’n maag draait zich hierbij om,
dit is zo schokkend. verbieden !!!
Ik let normaal altijd heel goed op een eventuele bevestigingse-mail, maar zie nu per toeval dat ik mijn ‘handtekening’ nog had moeten bevestigen via een link in mijn spam! Zouden jullie dit beter kunnen aangeven? Nu lijk je met een klik op de groene knop klaar. Het zou zonde zijn als jullie hierdoor stemmen mislopen! Ik zag deze regel namelijk pas toen ik het ging terugzoeken adhv de email in mijn spam.
Zonder het filmpje gekeken te hebben natuurlijk getekend !
Voor het slachten heb je eerst nog het afschuwelijk transport. Door Europese wetgeving wordt het kleinere of zelf slachende slagers onmogelijk gemaakt te werken, zodat er maar een paar, heel grote overblijven, en dus dus veel meer transport nodig is
Pure dierenmishandeling ! Dit moet direct stoppen!,,
De beschaving van een samenleving valt af te meten aan de wijze waarop zij omgaat met dieren !!!
Mahatma Gandi
Dit is zo niet nodig en walgelijk. Wat voor mens ben je als je dit kan doen. Bah
Is het nou zo moeilijk voor de regering om hier een einde aan te maken?? Belachelijk dat dit wordt goed gekeurd, ik heb er geen woorden voor dat de overheid te beroerd is om voor die prachtige lieve dieren op te komen (behalve Pvdd). Mijn vraag aan hun; wat is belangrijker, je dik gevulde portemonnee of de waarde van een ander levend wezen??
Ziek! Gewoon ziek! Een ander woord kan ik er niet voor verzinnen! Dit moet echt stoppen!!
Dit is vreselijk! Maar het kan nog erger. Het onverdoofd slachten gebeurt ook op balkons, vrachtwagens en garages!
Ik kan me niet voorstellen dat dit eeuwig door kan gaan. In den beginne gingen we uit van gelijkwaardigheid tussen dier en mens. …..
als je dit met dieren kan ,kan je dat ook met mensen. Wat ik niet begrijp, deze mensen weten dat onverdoofd slachten in de westerse wereld verboden is. Voor mij is dit pure provocatie want in plaats van een lam te slachten mogen ze geld doneren. wanneer ze dit doen is iedereen tevreden. dus ik zou zeggen VERBIED MET INGANG VAN VANDAAG HET RITUEEL SLACHTEN. HET HOORt NIET THUIS IN ONZE SAMENLEVING EN GAAT ZEKER 3 BEVOLKINGSGROEPEN [JODEN, MOSLIMS EN KATHOLIEKEN] NIET DICHTER BIJ ELKAAR BRENGEN, integendeel, je begint deze mensen steeds meer te wantrouwen want ze willen altijd meer en meer en krijgen het nog gedaan van onze DOMME politiek ook.
Op deze manier hebben ze bij ISIS geleerd hoe je dat met mensen moet doen. Bloeddorst wekt nog meer bloeddorst op.
Stop met het vreselijk lijden van deze dieren Dit moet echt nu stoppen. Getekend.
En dit allemaal uit naam van een geloof. Dit is toch Nederland of ben ik nou gek? Wanneer wordt Nederland weer Nederland ook voor dieren. Ik wordt het een beetje zat om dag in dag uit te worden geconfronteerd in de media, op straat, op je werk met allerlei wanstanden vanwege een geloof. Stop deze ongelofelijke flauwekul en pas je aan de Nederlandse cultuur aan.
Wantoestanden voor dieren zijn niet alleen door geloof. Nederland weer Nederland? Dit Nederland met mega stallen en de daaruit voort komende ellende is ook niet mijn Nederland. Geloof in God of geloof in geld maakt voor de dieren niks uit. Een doffe ellende, alleen hebben de meeste schapen een
beter leven gehad dat menig kipje of varkentje.
Helemaal mee eens! Er zijn grenzen! Ik help iedereen, ongeacht geloof of huidskleur, hier in mijn dorp. De mensen die deze wantoestanden oproepen ken ik gelukkig niet. Niet alle buitenlanders hebben die opvatting dat onverdoofd slachten noodzakelijk is voor hun geloof! Voor mij mogen zulke lieden lekker naar hun landje en huisje terug gestuurd worden!!!!!!! Ze verpesten het voor anderen.
Natuurlijk getekend.
Ook NIET uit de naam van het geloof worden er nog steeds dieren onverhoord geslacht. Dit moet idd een halt worden toegeroepen. Wat is de Nederlandse cultuur volgens jou? L214 is een actiegroep dit net als PIEP dieren belangen behartigen. Kijk even naar deze beelden. http://www.hln.be/hln/nl/2661/Dieren/article/detail/2777285/2016/06/29/Opnieuw-duiken-misselijkmakende-beelden-uit-Franse-slachthuizen-op.dhtml
Niet normaal dit onnodig lijden direct verbieden !
Echt te gek dat dit nog kan en mag in onze “humane”samenleving.
Oh ja het zijn dieren, maar worden op beestachtige wijze afgeslacht.
Schande !!
Heb het filmpje niet gekeken, bewust niet, vind het verschrikkelijk, dit moet ophouden!!!!!
Op het gebied van dierenwelzijn is er in onze wereld nog heel veel te doen! Ben je zelf niet bij machte?
Steun dan onvoorwaardelijk instituten als de Partij voor de Dieren en personen als bijvoorbeeld Karen Soeters. Zij nemen het voortouw.
Dieren beulen dat ze zijn, dat moet zelf bij hun eigen maar eens doen dan voelen ze ook hoe dat is
Dit moet niet kunnen in deze maatschappij het moet verboden zijn.
Ik vind het goed dat er reeds zoveel mensen bewust worden van de vreselijke praktijken hoe men dieren slacht. Ik ben nu op de leeftijd van 74 jaar en reeds 36 jaar op de veggie toer, maar bij mijn generatie zie ik geen enkele vooruitgang, wel zeggen ze niet te veel vlees eten, maar onze oudjes beseffen niet de wreedheden welke in de slachthuizen zich afspelen. Ik ben deze jongere generatie zeer dankbaar dat ze anders zijn , ik moet zeggen van de 250 leden van de vegetariërsbond heeft EVA er 6000 van gemaakt ; echt pionierswerk.
Ik vind dat er een wijziging zou moeten komen in de grondwet, vrijheid van godsdienst is prima, maar de uiting ervan, mag op geen enkele manier iets zijn wat wettelijk verboden is. Het is waanzin dat je, vanwege je godsdienst, iets mag, wat wettelijk niet mag. Onverdoofd slachten is verboden, en mag alleen vanwege een vreemde oude godsdienst regel in de grondwet. zo speelt er op het moment ook een andere zaak, iemand die zijn kin zwaar mishandeld, volgens de regels van de bijbel, Amerika geloof ik…We zijn dan eigenlijk geen land waar de wet boven de godsdienst staat . Ik vind slachten sowieso belachelijk, het nemen van een leven voor je genot, het denken dat je het recht hebt imand te vermoorden omdat het lekker smaakt…om wat voor reden dan ook. Egoisme ten top, je sloopt een leven, je sloopt het milieu, je sloopt de toekomst van mijn kinderen, antibiotica werk binnenkort niet meer vanwege de megastallen…dierlijke producten gebruiken is op zich totaal al onverantwoordelijk.
👍👍👍
Wreedheden in naam van wat dan ook ,is niet meer van deze tijd .En mag dan ook niet meer geduld worden!
De moslims en de joden leven niet in 2016, maar in het begin dat Christus nog niet bestond,en elk argument is goed voor hun om dieren te martelen. Ook om wat een oude boek zegt hoe ze moeten leven? Duizende jaren terug in de tijd.Er moet een wet komen om dieren te beschermen en oprecht!!!
Niets anders dan sadisme is het ! Genieten van de pijn en doodsangst van een ander ! Te walgelijk voor woorden. Ik hoop bij god dat dit ooit bestraft wordt met precies dezelfde wreedheid, al hebben de dieren daar op dit moment niets aan. Dit mogen we geen minuut langer tolereren ! Schop de politiek wakker, actie en wel meteen !!!
deze arme lieve dieren.. niet te bevatten.. zo zielig voor ze .. verschrikkelijk arme beesies zijn al heel bang ze mee genomen worden.. opgeladen in vrachtwagens ze voelen het aan.. sommige hebben gewoon tranen zoveel stress en dan ook nog het laatste het einde .. zoveel pijn .. en totaal niet nodig dat is het punt juist! .. Een koe al vanaf geboorte bij moeder weg genomen melk geven en kalfjes krijgen dan na uitgebuit te zijn bruut vermoord dit is gewoon hel .. ik en hoop meer mensen worden bewust van het niet hoeft koe of schaap vlees te eten…. koeien en varkens .. schapen.. hebben net als wij mensen gevoelens .. emoties alleen kunnen niks zeggen… Maar ik wel.. dit moet stoppen omdat het niet humaan is .. veel mensen realiseren niet wat er achter stukje vlees zit.. het is het niet waard.. veel mensen willen er ook niks van weten .. wat de waarheid is . ..
100% met je eens, geldt ook voor alle andere dieren die je niet hebt genoemd..
Sommige mensen denken zeker dat een dier er toch niets van merkt of geen pijn heeft omdat het ’toch maar’ en dier is. Natuurlijk voelt zo’n beest pijn en verdriet!! Schandalig dat dit nog gebeurd in 2016!
Als dieren geslacht worden laat het dan op een humane manier gebeuren!
Vreselijk hoe voor een geloof talloze dieren op een gruwelijke manier bij vol bewustzijn afgeslacht worden. Dit zou een aantal jaren geleden in Nederland eindelijk verboden worden, een flinke meerderheid in de Tweede Kamer was voor een verbod. Maar op het laatste moment heeft CDA-staatssecretaris Henk Bleker uit de Tweede Kamer in de Eerste Kamer, waar hij helemaal niets te zoeken had, een uitgebreid pleidooi gehouden om de onverdoofde rituele slacht in stand te houden. En zoals gewoonlijk maakte de PvdA weer eens een draai van 180 graden en stemde tegen het verbod zodat het tot op de dag van vandaag helaas nog steeds dagelijks plaatsvindt. Barbaarse Middeleeuwse praktijken in een land dat zich modern en beschaafd noemt. Laat iedereen eindelijk eens beseffen wat een vreselijke partij die PvdA is. Nu zijn ze plotseling alweer volop campagne aan het voeren i..v.m. de verkiezingen in het voorjaar en zeggen dat zij ineens sociaal, milieu- en diervriendelijk willen zijn. Tot de stembussen gesloten zijn, dan kieperen zij alles meteen weer in de prullenbak, net zoals zij al tientallen jaren elke keer weer opnieuw gedaan hebben.
Ik heb héeeel snel naar beneden gescrolled om de filmpjes/ foto’s niet te hoeven zien… ONBEGRIJPELIJK dat al dat dierenleed nogsteeds niet strafbaar is.. Gelukkig worden veel mensen steeds bewuster!
Stop met ritueel slachten en laat zien dat Nederland een beschaafd land is, ook voor dieren.
Nooit gedacht, maar hier in Griekenland is onverdoofd slachten GEMEENGOED!!!!!!
Dus al die toeristen die zo graag gyros en souvlaki eten: KAPPEN DAARMEE!!!!!!!!
Wie wil voor zo’n bedrijf werken??? Dan moet je een hart van STEEN hebben!!!!
Dit had al lang verboden moeten worden ! Schandalig gewoon.
Het martelen en vermoorden van niet menselijke dieren “ter ere” van een door de mens verzonnen opperspook is onbeschrijflijk debiel en het toppunt van kwaadaardigheid.
Treffend verwoord.
2016…………….. goffer en dan nog steeds dierenleed………….. en nog steeds geen goede WETTEN die onze natuur en dieren beschermen……. Om je dood te schamen!!!
Een dier hoort niet te lijden als hij geslacht word. Ik ben tegen alle vormen van dierenleed.
Belachelijk dat geldt voor deze manier maar nog zoveel meer manieren hoe een dier wordt geslacht en afgeslacht!!!
Gaan we nou gvd nog een jaar zitten klessebessen met de heren en dames hoogbetaalden of gaan we maatregelen nemen a la minute en laten het verbod verdomme nu nog ingaan!!!!!!!!!!
De voor en tegens bespreken jullie maar bij kopje thee en een koekje in de tweede kamer!
We zijn een slap volk geworden!
Neem een voorbeeld aan de omringende landen die het voortouw nemen en daarmee ook gelijk tonen wat een prachtvolk het is en gewoon doen wat ze zeggen, ongeacht wat een ander daar van denkt.
Vind het sowieso een schande al dat vlees in de supermarkten, meer dan de helft daarvan verdwijnt gewoon in de vullisbak.
Gekke wereld leven we in, nietwaar?
STOPPEN, STOPPEN,STOPPEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Walchelijk om zo een dier te laten lijden en dan zetten ze nog met trots het filmpje om het te laten zien.
Zo’n behandeling moeten ze de mensen geven die dat doen ,dan wil ik ze wel eens weer horen.
Je wordt hier ja kots misselijk van
Dit moet je toch niet willen, ronduit walgelijk!
Alle slacht verbieden. Alle slacht is inhumaan!
Tradities die leed veroorzaken moeten stoppen.
Niet haten op een geloof aub.
Ja precies!
Waarom moet er over zoiets nog nagedacht en vergaderd worden. Dit is zware dierenmishandeling en zou per direct verboden moeten worden. Welke minister is hier verantwoordelijk voor. WORD WAKKER
Echt he?
Als dit werkelijk ook maar iets met het geloof te maken heeft, zo het per direct verboden worden. Want of je in God of Allah gelooft, geen van beiden wil dit hebben!! Dit hebben die ongeschoolde gelovigen zichzelf aangepraat.
Als dit zo door blijft gaan zouden ze de joodse en islamitische ook onverdoofd moeten opereren,tanden trekken enzo.Deze dieren zijn niet geschapen om gestrest en met veel pijn geslacht te worden.
Het is hier verboden mar deze mensen doen wat ze zelf willen dus aarom wij dan ook niet? zie onverdooft opereren.
Wat vreselijk.. Dit is echt té ziek voor woorden! Dit mag nooit meer gebeurden. Dus verdoven !!
Walgelijke mensen.. Dat je dit als beroep kunt doen. Dan heb je GEEN gevoel in je donder !!
Om te huilen 😔
Walgelijk. Waarom dieren behandelen of we nog in het stenen tijdperk leven en zelf lekker gebruik maken van alle moderne media. Ik hoop echt dat het gedogen nu een keer stopt. Dit kan en mag absoluut niet meer!
Ook in belgie vinden deze weerzinwekkende voorhistorische paktijken nog steeds plaats !!! Dank aan de politiekers !
Klopt! Daarom teken ik ook bij Gaia en roep iedereen in Nederland op dit ook te doen. Laten we elkaars petities consequent ondersteune. (Gaia is ook weer bezig met verbod op nertsenfokkerijen.)
Ritueel slachten? Waarom? Onverdoofd=misdadig….Wat hebben de dieren misdaan? Helemaal niets….waarom dat gemartel? Offer lekker iets anders….ik zal niet zeggen wat….
Buiten stress en angst, wat moeten die dieren een PIJN lijden. Ik ben te laf om het filmpje te kijken. Alleen het eerste beeld is al gruwelijk om te zien ….. Je ziet het leven nog in de ogen terwijl zijn kop er al bijna af is. MISSELIJK MAKEND dit….. DIT MOET ECHT STOPPEN HOOR!!
Ik geloof dat ik dit nooit zal begrijpen. Ga het.filmpje niet zien. Weet waartoe mensen in staat zijn.
Ritueel slachten is maar een ondereel hoe wij als mens met dieren omgaan,eet u vlees,vis en draagt u leren schoenen,jassen en tassen en drinkt en eet u zuivelproducten?En om maar van bont maar niet te spreken!Vraagt u zich niet af waar dit allemaal vandaan komt?In nederlandse slachthuizen komt ook dierenleed voor!En het hele proces wat er aan vooraf gaat voordat u een karbonade op uw bord hebt liggen.
Een leren ttas?;de kans os groot dat u een levend gevild hond bij u draagt,veeluit Aziatische landen.Kortom de mensheid heeft gewoon boter op zijn hoofd,en kijkt niet verder dan zijn neus lang is.Triest!Economie staat voorop!
De natuur is niet onuitputtelijk de aarde ook niet,heeft u de laatste woorden van Wubbo Ockels gezien?Hier wordt je stil van ,en zet je als mens aan het denken,van waar je als mens nou eigenlijk mee bezig bent!
Stop deze gruwel. Achterlijk volk
Walgelijk dat moet gelijk stoppen wat een angst voor de beesten voor beesten zwijnen zijn het !
Schandalig, laten we massaal in actie komen hiertegen.
Onverdoofd ritueel slachten is een gebrek aan beschaving
Achterlijke hersenloze wezens die dit kunnen. zijn niks beter dan islam strijders of andere gekken die op deze aardbol rondlopen!!!!!!!!
Niet te geloven dat zo iets van een geloof moet .Dat is geen geloof als je geen respect hebt voor mens en dier .Dan ben je ook geen mens meer als je zulke gruwelijke dade doet
Dit Dierenleed moet PER DIRECT gestopt worden
Hoe zouden dit soort mensen het vinden als ze onverdoofd geopereerd worden.waarom dan wel dieren laten lijden. Ik walg van dit soort dingen. Hoop dat de petitie massaal ondertekend wordt en hier zo een eind aan komt.
Het is al verboden bij wet, voor het geloof wordt een uitzondering gemaakt. Of te wel: ze leven boven de wet.
En niet alleen bij dit onderwerp.
Het moderne Nederland…
Wij als mensen moeten een eenheid vormen tegen deze gruwelpraktijken.
We leven in een tijd waarin alles verandert ook het leven met en voor de dieren.
Respect hoort er te zijn, maar dit is soms nog ver te zoeken.
Mensen sta massaal op tegen dierenleed in welke vorm dan ook.
Verbieden van megastallen en transporten met dieren.
Ik blijf hopen dat er ooit inzicht komt, en dat de wereld een beetje vredelievender wordt voor mens en dier.
Ik word er misselijk van en begrijp werkelijk niet dat de diverse geloven dit dieren aandoen. Misschien hetzelfde doen bij deze mensen ? HEB Respect op alles wat leeft !
Mensen doen dit ook elkaar aan.
Nee. Mensen fokken elkaar niet met de miljarden voor enkel het doel ze dood te maken. Dieren hebben het het ergst van allemaal, omdat zij zich niet kunnen verdedigen tegen gekken.
In Nederland staat welzijn van mens en dier niet hoog op de agenda. De economische groei, daar gaat het om. Ten koste van mens, dier en milieu. Zo kortzichtig. . Daarom is het zo belangrijk dat wij allemaal van ons laten horen. Natuurlijk teken ik ook. Zet ‘m op PVDD !!!
Verdoofd slachten is aan Islamieten toegestaan, mits het dier uit die wijze van verdoven eventueel zou kunnen ontwaken.
Het issue hier is ‘ onverdoofd’ slachten Jacob ????
👍👍
De mens blijft hier nog steeds zelf voor zorgen. Zolang de consumenten niet meer geld willen betalen voor hen stukje vlees, blijft dit! Ik ben een vegetariër omdat ik er niet aan mee wil doen. Ik hoop dat jullie hier allemaal biologisch vlees kopen en anders ook vegetariër zijn.. Anders werk je er toch echt zelf aan mee..
Onbegrijpelijk dat dit nog mag deze middeleeuwse praktijken. Moet een dier lijden enkel voor het geloof van de mens?? Ik noem het martelen en mishandelen van dieren wat immers strafbaar is! Stop dit en laat dieren een pijnloze dood sterven, wat meer respect voor het dier graag!
Dit is uit stenentijd perk lekker verbieden
DIT MOET STOPPEN EN WEL DIRECT DIT IS TOCH NIET NORMAAL MEER STELLETJE KLOOOOTZAKKENNN!!!!!