Kentucky Fried Chicken (KFC) is gekozen door het Nederlands publiek tot Liegebeest van 2015. Dit is de ‘prijs’ voor het meest misleidende product, uiting of reclame als het gaat om dierenwelzijn. KFC krijgt de prijs omdat zij op haar websitepagina “Don’t worry, Eat Happy” kakelt dat je je ‘geen zorgen hoeft te maken’, omdat zij zorgen voor ‘goede kwaliteit kip’. Maar KFC gebruikt gewoon plofkip en daar maken veel consumenten zich juist wel zorgen over. KFC kreeg dan ook verreweg de meeste stemmen van de zes genomineerden. Nummer twee en drie in de verkiezing zijn de varkensconcepten Duroc d’Olives en Friberne – beide te koop bij (Keur)slagers. Beide hebben aangegeven het gewraakte promotiemateriaal aan te passen. Iedereen kan vandaag de digitale Liegebeest Trofee uitreiken aan KFC via Twitter of Facebook.
Kandidaten stoppen met misleiden
Dierenleed vaak verdoezeld
“Als op een worst eerlijk vermeld werd wat voor een leven een varken in de vee-industrie had, met plaatjes erbij, at iedereen allang biologisch”, aldus Hanneke van Ormondt, woordvoerster van Wakker Dier. “De harde werkelijkheid zullen we met deze campagne niet op de verpakking krijgen. Maar wat we wel kunnen bereiken is dat eerlijke producten een betere kans krijgen”.
Liegebeesten van voorgaande jaren
Strijd mee tegen dierenleed!
Redactie AnimalsToday.nl
Gerelateerde berichten
1 Comment
Reageren is niet meer mogelijk.
Blog Karen Soeters
Strijd mee tegen dierenleed!
Wil je ons werk op een bijzondere manier steunen, bijvoorbeeld met een mooi cadeau? Dat kan! Via Birdwise.nl gaat € 7,50 bij aankoop van een vogel of ander dier direct naar House of Animals. Een extra goede reden om zo’n mooie decoratieve tuinvogel, eekhoorn of egel te bestellen. Klik op de foto’s voor meer informatie.
Check ons op Instagram
Hongaarse dierenartsen frauderen met in Nederland verkochte puppy’s https://t.co/6sfw4tdI71 #AnimalsToday
VolgSecretaris-generaal VN: Gevecht tegen de natuur is ‘onzinnig en suïcidaal’ https://t.co/Ue4a5CvLLH #AnimalsToday
VolgOpgesloten moederolifant doodt verzorger Spaanse dierentuin https://t.co/r0husxA6xv #AnimalsToday
Volg
Kijk de reclame op TV, er is er niet 1 die de waarheid spreekt, maar vooral alle reclames over dierlijke producten zijn schandalige leugens, vooral die rot reclame van Becel, die keihard beweren dat hun product zo gezond is, chloresterol verlagend, goed voor hart en bloedvaten, niet dus en het mag allemaal en vooral onze bejaarden maar vreten in die rotzooi.