In Limburg in de gemeente Peel en Maas zijn zeker drie honden vergiftigd doordat ze rattengif hebben gegeten. Twee van de honden zijn inmiddels overleden. Dat meldt Yvet Engels, dierenarts bij praktijk de Eenhoorn in Panningen.

rattengif
Rattengif in blokvorm | Foto: publiek domein

Bij een van de twee dode honden is niet meer zekerheid vast te stellen of het dier vergiftigd is. Dierenarts Engels:

“De tweede heeft de praktijk niet gered en was al overleden dus dat is lastig onderzoeken. Vandaag meldde zich nummer drie met een sterke verdenking van vergiftiging.”

De honden zouden van het rattengif hebben gegeten in Helden, in de omgeving van de Heldense Bossen. Engels:

“Ik heb het idee dat het bewust verspreid is.”

Boterham
Dierenverzorgster Anke Peters laat op een foto op Facebook een boterham zien vol rattengif. Haar honden hebben van de boterham gegeten en ging meteen naar de dierenarts, waar ze de honden liet braken. Een van de dieren had het gif binnengekregen.

Volgens een woordvoerder van de politie is er in ieder geval op maandag een melding binnengekomen over een mogelijke vergiftiging. De melding is gemaakt door de eigenaar van een van de twee overleden honden. De dierenpolitie gaat de zaak verder onderzoeken.

Informatie?
Mocht je informatie hebben dan graag contact opnemen met de dierenpolitie via 144, of mail onze redactie: redactie@piepvandaag.nl.

Bron ©PiepVandaag.nl


Strijd mee tegen dierenleed!

Zonder jouw hulp kunnen House of Animals en Animals Today niet verder groeien en dieren een stem geven. Waardeer je wat wij doen, steun ons dan met een (eenmalige) donatie.
Ander bedrag: €