Toen er brand uitbrak in de slaapkamer van Ben Rees, de 17-jarige eigenaar van kaketoe Cookie, waarschuwde de papegaai hem door te krijsen en op hem af te vliegen. Ben kon zijn huis in Llanelli, Wales, ontvluchten en belde de brandweer. Helaas heeft Cookie het zelf niet gered.

kaketoe
Foto: Wikimedia Commons

Ben is zeer bedroefd over het verlies van Cookie en zegt dat hij zijn leven aan het dier te danken heeft. Ook zijn moeder Vicky is onder de indruk: ‘Cookie was Bens beschermengel. Hij is een held. Cookie merkte het gevaar op en leek te weten dat Ben niet doorhad dat zijn slaapkamer in brand stond. Als hij niet zo had geschreeuwd en rondgevlogen zou Ben vast ook zijn gestorven.’

Wierook
De oorzaak van de brand was een wierookstokje dat Ben had aangestoken toen hij ging douchen. As van het stokje viel op zijn bed en binnen enkele minuten stond zijn kamer in lichterlaaie. Cookie woonde in de slaapkamer en vloog naar de badkamer om Ben te waarschuwen.

Vicky zegt: ‘Het is zo tragisch dat hij het niet heeft overleefd. We zullen nooit vergeten wat hij gedaan heeft.’ Cookie is begraven in de tuin.

Bron: BBC ©PiepVandaag.nl Angelique Lagarde


Strijd mee tegen dierenleed!

Zonder jouw hulp kunnen House of Animals en Animals Today niet verder groeien en dieren een stem geven. Waardeer je wat wij doen, steun ons dan met een (eenmalige) donatie.